STEAK TIME



Ani si poriadne nepamätám, kedy naposledy som takýto steak jedla. Mäso jem, no steak z hrubého veľkého kusu mäsa z dobytka veľmi nemusím. Minule som však na narodeniny švagríkovi kúpila vzácny kúsok: flank steak až z Uruguaja. Keď som ho po ugrilovaní ochutnala, bola som veľmi príjemne prekvapená jeho chuťou. Ako ale dobre pripraviť steak?

Už viackrát som steak pripravovala priateľovi, takže skúsenosti mám, no nikdy som ho nejedla, keďže uprednostňujem iné, ľahšie jedlá. Základom chutného steaku je ale mäso, ktoré musí byť lesklé a červené. Len červená farba je prípustná, pretože ak je mäso hnedé alebo šedé, znamená to, že nie j ečerstvé alebo nepochádza z kvalitného chovu. Niektorí kuchári uprednostňujú dokonca mäsko trochu prerastané tukom, vďaka čomu bude steak jemnejší. Pláty by mali byť najviac tri centimetre hrubé a čo je dôležité, NEKLEPE SA, len sa zľahka osolí a okorení z oboch strán. Ja osobne nedoporučujem žiadne iné bylinky alebo marinády, pretože tak zabijete chuť samotného kvalitného mäsa. Dôležité tiež je, aby sa mäso nesolilo dopredu dlhšiu dobu, pretože soľ, samozrejme, vyťahuje vodu a mäso by ostalo suché. Čiže nesoliť dopredu, no mäso pred uložením na gril musí mať izbovú teplotu, inak sa neprepečie rovnomerne. Dôležité je tiež rozpáliť gril alebo panvicu poriadne, aby sa mäso "zatiahlo" rýchlo a ostala v ňom šťava. Grilovať ho môžete podľa svojej chuti. Niekto má rád krvavejšie, niekto viac prepečené ale prepiecť ho úplne by bola škoda, pretože tak sa zabíja jeho chuť.

Mäsko môžete podávať s chlebom, šalátom, alebo ako ja, s grilovanou zeleninou a (samozrejme) pivkom. Keďže je leto a čas záhradných grilovačiek, určite Vám takúto lahôdku odporúčam. Dobrú chuť! :)