SPECIAL MEXICAN VOGUE WITH CZECH SUPERMODEL KAROLINA KURKOVA


Prednedávnom sa mi dostal do ruky pre mňa veľmi vzácny darček. Niektorí si myslíte, že čo je na tom? Je to len obyčajný časopis. Pre mňa ale rozhodne nie! Vogue je už desaťročia vrcholným časopisom, ktorý určuje trendy v móde. Bola som neskutočne rada, keď mi ho doniesli z ďalekej Strednej Ameriky. Ale že aký! Výročný Vogue na obálke s najlepšou českou modelkou, Karolínou Kurkovou!

 Vogue vychádza už od roku 1892, teda vyše 120 rokov zásluhou Arthura Turnura a Kristoffera Wrighta. Vedeli ste, že tento najslávnejší módny časopis vyhádzal spočiatku ako týždenník? Neskôr sa stal mesačníkom a bol taký obľúbený, že pár rokov nato pomocou muža menom Condé Montrose Nast začal tento spočiatku americký časopis vychádzať aj vo Francúzsku a Británií. No nie je to len časopis o móde, ale aj o dizajne, kultúrnom dianí, architektúre, životnom štýle či dokonca politike. Vychádza vo viac ako 20 krajinách, žiaľ, u nás ešte nie. (žeby som sa do toho jedného dňa pustila ja? :D) Skúmala som, prečo takýto časopis nevychádza v našich končinách. Máme tu presa už aj Fashion TV, ktorá je pomerne úspešná a móda a všetko dianie okolo je rozvinuté na takej úrovni, že by magazín rozhodne nemal núdzu o články. Absencia tohoto typu časopisu u nás nepramení z toho, že sa o vydávanie nikto nezaujímal. Pramení údajne z toho, že spoločnosť Vogue je veľmi prísna v udeľovaní licencií a nemyslí si, že v našej krajine nájdeme dostatočné množstvo inzerentov. No a to je to. INZERCIA. 

Mnohí z vás určite držali v ruke Vogue a tí, ktorí nie, vedzte, že je v ňom omnoho viac reklamy ako článkov. Časopis doslova ryžuje na inzercií. Minule som sa pohoršovala, že aktuálny ročník slovenského časopisu Emma je preplnený reklamami, dokonca keď ho otvoríte, hneď na začiatku sa nachádzajú tri dvojstranové veľké reklamy a až potom obsah. V časopise Vogue to platí niekoľkonásobne. V tomto mexickom som napočítala desať veľkých dvojstranových reklám na začiatku, potom nasledoval obsah časopisu, no skoro na každej druhej strane bola reklama. Väčšine ľuďom ale inzercia vo Vogue neprekáža. Čím to je? Podľa mňa tým, že vo Vogue sú jednak reklamy na tovar a značky, ktoré u nás nedostanete a jednak sú to vysoko umelecké fotky, na ktoré je radosť dívať sa. Pre porovnanie v Emme nájdete reklamy aj na zubné pasty, pôžičky, televízne relácie alebo kúpu nehnuteľnosti (odveci). Vo Vogue, ako aj vidíte nižšie, sú reklamy so známimi herečkami na kabelky, rúže, šperky takých značiek, ktoré všetky milujeme a obdivujeme len v časopise alebo na internete, pretože sotva by ste to zohnali v bežnom nákupnom centre na Slovensku. 

To, prečo Vogue je najlepším módnym časopisom, ktorý čítajú ženy po celom svete je fakt, že prísne dodržiava tzv. "eye catching", teda to, že sa snaží upútať čitateľa, najlepšie už na prvý pohľad. Dosahuje to zaujímavými titulkami so slávnymi ľuďmi a neprehliadnuteľným logom. Každý mesiac prichádza iná titulka s inou slávnou osobnosťou, ktorá obletí celý svet, pretože je to skvost. No zaujímavé je, že na úplnom začiatku bola titulka časopisu ilustrovaná. Charakteristický nápis Vogue sa ale vytvoril hneď a nemení sa dodnes. 

V dnešnej dobe existuje naozaj obrovské množstvo rôznych ženských časopisov. Všetky sa ale zaoberajú tým istým: diéty, varenie, módne editoriály, nové knihy a CD na trhu, problémy žien, aktuálne módne trendy... Prečo ale niektoré časopisy milujeme a kupujeme každý mesiac a na druhé sa ani nepozrieme? Je to tým, aké sú prehľadné, aký majú dizajn, fotky a či nás to upúta. Vogue je práve v samotnom dizajne majstrovským dielom. Všetko je prehľadné, zrozumiteľné a v krásnom dizajne. Radosť tento časopis čítať. Keď som videla to špeciálne mexické číslo na obale s Karolínou Kurkovou, povedala som si, že ho musím mať. 

Karolínu ako osobu mám veľmi rada a dokonca ju obdivujem. Vyrástla v malom českom meste Děčín a po pár fotoshootingoch sa dostala rovno do New Yorku a jej kariéra odštartovala veľmi rýchlo. Popri prehliadkach a foteniach je šťastne vydatá už niekoľko rokov a stihla vychovať syna s nejakou chorobou (neviem presne) a takisto sa vo veľkom venuje charite. Kvôli chorobe jej syna a jej poruche činnosti štítnej žľazy musela diametrálne zmeniť jedálniček a stala sa z nej zdravá food maniačka, čo ja obdivujem a inšpirujem sa. Napriek tomu, že kvôli poruche štínej žľazy veľmi pribrala, nevzdala sa a stále sa pohybuje vo vrcholovom modelingu a je ambasádorkou Unicefu.