ULTRA FAST STRAWBERRY VANILLA CAKES

Zdravým všetkých priaznivcov môjho štýlového citrónika :) Po pár dňoch znova prinášam skvelý recept. Mám veľkú radosť, že môj blog je síce o móde, no aj tak sa nájde veľké množstvo ľudí, ktorý zdieľajú moju vášeň pre dobré jedlo a radi si recepty pozrú a inšpirujú sa :)

Pred pár dňami som bola pozvaná k priateľovej starkej na záhradnú grilovačku. Keďže ja nikam nechodím s prázdnymi rukami a vždy sa snažím priniesť nejakú mňamku, rozmýšľala som, čo tentokrát urobím. Keďže to bol grilovačka a nikdy ma neuvidíte stáť pol dňa v kuchyni, chcela som niečo rýchle, ľahké, čo sa nemusí krájať, keďže grilovačka bude v záhrade a hlavne z jahôd, keďže je ich sezóna. Nápad mi vnukla maminka, ktorá s obľubou vypeká zdravé a jednoduché veci plné "zlepšovákov", aby človek naozaj strávil v kuchyni minimum času s maximálnym efektom. Prinášam Vám teda recept na rýchle a jednoduché (ako by som to nazvala?) buchtičky s vanilkovým krémom a jahodami.

Potrebujete: 
- Už vyvaľkané lístkové cesto
- Zhruba pol kila jahôd
- Zlatý klas
- Vanilkový cukor
- Šľahačku (najlepšie rastlinnú)
- Zemiakový škrob

Najskôr začneme cestom. Žiadne odpaľované pracné cesto ako na veterníky sa nekoná! Jednoducho si kúpte už vyvaľkané lístkové cesto, rozprestrite ho a pomocou obyčajného pohára vykrajujte kolieska. Veľkosť samotnej buchtičky závisí, samozrejme, od veľkosti pohára. Ja som to robila 2 decovým, menší neodporúčam, buchtičky by boli príliš malé, pretože do nich pôjde krém, náplň a jahody. Z cesta teda povykrajujete kruhy a kladiete ich na plech s papierom na pečenie.

Všimnite si, na čom mám na fotke cesto položené. Je to silikónová podložka. Predtým, ako asi každý, sme doma mali veľký drevený lopár, ktorý zaberal veľa miesta, no keďže sme sa sťahovali do menšej kuchyne, prirodzene, nemáme už toľko miesta. Mamina vymyslela znova vychytávku v podobe tejto silikónovej podložky, ktorá sa po použití dá elegantne utrieť a poskladať do veľkosti uteráka. Naozaj praktické!



Kým sa cesto pečie, urobíte si plnku. Začnete rozmixovaním jahôd v mixéry na kašu. Jahôd si dáte koľko chcete. Myslím, že 300 gramov by mohlo stačiť. Pridáte, samozrejme, cukor alebo med. Keďže samotné rozmixované jahody sú veľmi riedke, musíme hmotu zahustiť. Dáme ju na sporák a keď sa začína variť, pridáme jednu lyžicu škrobu rozmiešanú v deci vody. Hmotu treba miešať, aby v nej neboli hrudky alebo aby sa nepripálila. Po zhustnutí nechajte jahôdky ochladnúť.


Ďalej nasleduje krém. Ten je veľmi jednoduchý: Potrebujeme 400ml mlieka. To dáme zľahka ohriať na sporák. potom trochu odlejeme a v tej troške rozmiešame Zlatý klas a lyžicu škrobu a vylejeme naspäť do zvyšnej časti mlieka, ktoré je na sporáku a dovaríme. Tým, že Zlatý klas (alebo a keď varíte puding) rozmiešate v teplom mlieku, predídete hrudkám.



Mlieko, v ktorom je zlatý klas a lyžica škrobu varíme až kým nie je dostatočne hustá. Neustále ju treba miešať a keď je hmota hotová, dáme ju schladiť tak ako jahody.


 Kým chladne krém, jahody a upečené cesto, nakrájate si čerstvé jahody na ozdobu.


Mixérom si vyšľaháte 2 deci šľahačky (my doma používame rastlinnú šľahačku, keďže je zdravšia a dobre drží tvar) s jedným sáčkom vanilkového cukru. Do šľahačky potom postupne pridáte ochladnutý Zlatý klas a šľaháte, až dokým sa neurobí pekný krém.


Krémom potom naplníme pištoľ. Upečené cesto je hrubé, a tak ho poprekrajujeme a na každú spodnú časť polovice dáme krém, ale len dookola, pretože v strede treba nechať miesto na jahodovú náplň.



Do stredu buchtičiek dáte ochladnutú jahodovú náplň a dookola ozdobíte plátkami jahôdiek. Však to vyzerá pekne? Pre mňa osobne sú jahody asi najkrajším ovocím :)



Na konci ešte posypeme cukrom, aby buchtičky neboli fádne a holé.


A voilá! Krásny a jednoduchý koláčik je na svete. Nepotrebujete naň veľa ingrediencií a ani nemusíte stáť pol dňa v kuchyni, aby ste všetkých ohúrili krásnym, veľmi chutným a originálnym koláčikom. Je sezóna jahôd, tak sa poponáhľajte a pomlsajte si :)

PS: Dekoráciu z ruže vymyslela mamina. Vraj tú vysoko sofistikovanú estetickú petržlenovú vňať pri nej si nevšimnete :)