Salmon Teriyaki Recipe



Tento skvelý recept som našla na internete a trošku ho po svojom vylepšila. Milujem lososa, sójovú omáčku a zázvor a kombinácia týchto ingrediencií v jednom jedle ma hneď dostala.

Toto jedlo má ale veľmi špecifickú chuť a s mojím Jajom sme sa zhodli na tom, že veľa ľuďom by možno omáčka nechutila. Aby mal tento recept človek rád, musí mať najprv rád sójovú omáčku a tento druh ryby. Ak niekto uprednostňuje tradičnú slovenskú kuchyňu, toto konkrétne jedlo mu buď hneď nebude chutiť alebo si ho zamiluje a ozvláštni tak svoj jedálniček.


Potrebuješ:
Bazalku (čerstvá je najlepšia snáď ku každému jedlu)
Sójovú omáčku (pol pohára)
Ananás (čerstvý alebo z konzervy, za hrsť)
Zázvor (jednu stonku)
Cesnak (dva strúčiky)
Lososa (koľko chcete, ja mám 300 gramov)
Olivový olej

Na šalát:
Kešu oriešky
Cherry paradajky
Rukolu

Losos je pomerne dosť drahá ryba, no v Lidli ju kúpite za 1,65 eura za 100 gramov (alebo tak nejako), čo je naozaj super cena a kvalita je vysoká.  

Bazalka je pre mňa bylinka všetkých byliniek, použila by som ju snáď aj do vianočnej kapustnice :D naozaj, každé jedlo, ktoré aspoň trošku pripomína taliansku kuchyňu dochuťte alebo ozdobte bazalkou, tá chuť a vôňa je neuveriteľná.

Najlepšia sójovka je od Heinz (seriózne, nič lacnejšie nekupujte, nechytá sa to na túto konkrétnu)

V mixéri rozmixujeme ošúpanú a pokrájanú stonku zázvoru, dva strúčiky cesnaku, hrsť ananásu, pol pohára sójovej omáčky, za hrsť lístkov bazalky, dve lyžice olivového oleja a zjemníme a zriedime pár lyžicami vody, keďže zmes je hustá a sójovka má veľmi výraznú chuť.


Na panvici opečieme lososa. Stačí pár minút z každej strany. Samozrejme ho predtým trochu osolíme a okoreníme.


Zatiaľ kým sa pečie losos, ja som urobila šalát. Môžete si k tomu spraviť hocijakú obľúbenú prílohu, aj hranolky. Ja mám ale rada fresh veci a šalát z rukoly, paradajok a kešu orechov mám veľmi rada.
Všetko to dokopy zmiešame a pridáme trochu olivového oleja, soli a korenia.


Keď je losos po pár minútach z každej strany opečený, pridáme rozmixovanú zmes. Ak je veľmi hustá, zriedime vodou. Pár minút necháme, nech sa pani omáčka s pánmi lososíkmi zoznámia.


A voilá, jednoduché, pomerne zdravé a hlavne ľahké rýchle jedlo je na svete. Prečo stáť pol dňa v kuchyni, keď takéto fantastické jedlo máte hotové za pár minút? :)