DELICIOUS HOMEMADE CUPCAKES



Keďže som veľkou milovníčkou varenia a pečenia, predstavujem Vám z brusu novú rubriku LENKA KULINARIA.
Počas piatkového dopoludnia som mala (veľmi výnimočne) trocha času, a tak som upiekla moje obľúbené muffiny (po slovensky pekne ľubozvučne "kapkejky") s lesným ovocím. Recept je superrýchly, superľahký a kapkejky chutia super! Všetci ich majú radi a navyše sú čerstvé a dobré niekoľko dní. Ingrediencie sa dajú obmieňať a tak máte pocit, že vždy upečiete niečo nové :) 
Čo to teda na tie super kapkejky potrebujete?


Kapkejkové plechy! Kedysi mi maminka na Valentína kúpila aj takúto krásnu silikónovú formičku. Jej čaro spočíva v tom, že ju netreba vymastiť a nie sú potrebné ani papierové košíčky. Navyše srdiečkové kapkejky vyzerajú rozkošne :)


Lesné ovocíčko! Ako som už písala, ovocie môžete použiť akékoľvek (melóny som neskúšala :D). Ja mám ale najradšej lesné ovocie, pretože je kyslé a veľmi veľmi zdravé. U nás doma sme všetci vášniví záhradkári, takže ovocie na obrázku je pure homemade! To si dovoľ! B-)


Cukor (radšej med, ale ten som zjedla takže do kapkejkov som dala cukor :D), dve vajíčka (tiež homemade od homemade sliepočiek), polohrubá múka, olej, mlieko (homemade Tesco) a oriešky (znova homemade, vlastnoručne nazbierané B-) ) plus ak chcete hnedé kapkejky, jendoducho pri mixovaní pridajte lyžicu kakaa.


Papierové formičky na muffiny, čokoládu (najlepšie horkú, no keďže iná doma nebola, budiž táto), kypriaci prášok, perníkové korenie, vanilkový struk (alebo vanilkový cukor, no struk vyzerá frajerskejšie) plus rumová aróma. Tá nutná nie je, ale kapkejkom dodá "šmrnc".

POSTUP:


Mixérom zmiešame: 
- 300 gramov polohrubej múky
- 100 gramov cukru (alebo medu)
- deci oleja (fakt toľko, inak dobré nebudú)
- dve vajíčka
- 1 kypriaci prášok
- trocha perníkového korenia a kvapku rumovej arómy
- zriedime s mliekom (v niektorých receptoch sa uvádza aj smotana, ale podľa mňa by to bolo zbytočne kalorické)


Hľa, vysoko umelecký obrázok použitia vanilkového struku do kapkejkov :D


Do cesta vmiešame nasekanú čokoládu a oriešky.


Musím sa pochváliť krásnymi papierikmi :) aj ružové mám!


Kapkejky NO.1 aj s lesným ovocím - šup do rúry vyhriatej na 200 stupňov. Pri pečení neriešim čas. Nikdy ma nesklamalo staré dobré špáradlové pravidlo: keď strčíte do koláča špáradlo a vytiahnete ho čisté, koláč je hotový. 
























Do kapkejkov NO.2 pridáme lyžicu kakaa. Nadobudnú tak pekný solárkový snedý look :D




 Yummi yummi :)